Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
12.5.2008, Jan Vítek, aktualita
Společnost Qimonda již na konci roku 2007 představila světu vzorky nových pamětí GDDR5, které mají "spasit" další generaci grafických karet. Nyní tyto paměti již vstupují do produkce a snad se jich dočkáme v připravovaných modelech ATI a...
Federmann (487) | 12.5.20089:46
„Zatím jsou využívány čipy GDDR3 a GDDR4, z nichž ty druhé používá z dvojice ATI­/NVIDIA pouze ATI. Společnost NVIDIA spoléhá u GeForce 8 a 9 stále na GDDR3 a vypadá to, že GDDR4 přeskočí přímo ke GDDR5,“

Co jsou to za bludy?

„Radeon HD 4870, AMD RV770XT s GDDR5 až v červenci?“ Radeon HD 4850 je s GDDR3 a není žádný problém, ale Radeon HD 4870 je s GDDR5 a výrobci GDDR5 nestíhají, proto budou na trhu hodně pozdě.

A která, že karta GeForce GDDR4 přeskočí přímo ke GDDR5, kdy a jaká zatím o žádné nevím, ale již se o ní píše a Radeon HD 4870 se ani nevzpomene.

Pokud byl název článku „GDDR5 vstupují na trh ­- jak ovlivní soupeření výrobců grafických karet?“ pak měla být odpověď zcela jasná: GDDR5 pamětí zatím značně brzdí pouze AMD s jeho Radeonem HD 4870 a karet Nvidie ani největšího výrobce grafických čipů Intelu se to zatím nikterak nedotýká.
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3359) | 12.5.200810:59
Zkuste si to precist jeste jednou, pomaleji a myslet u toho, dekuji.
Odpovědět0  0
Miko (230) | 12.5.200818:57
to se povedlo, pan Federmann to po ránu fakt nějak nezvládl :­-­)­))
Odpovědět0  0
Zumik (63) | 12.5.200819:31
Tak teď jsem se velmi pobavil, opravdu by jste si měl dát pozor co komentujete, než začnete psát takový kraviny :D
Odpovědět0  0
Dlugy | 12.5.20087:35
Vraj najvacsi pristup do pamati ma GPU ku frame a z­-bufferu. Textury a zbytok je v mansine. Aj pri najvacsom rozliseni frame a z­-buffer nepresiahne 16 az 20 MB. Tato kapacita sa dnes da realizovat pri 55nm vyrobe cca na 40mm2 kremika. To je pri dnesnych plochach GPU zanedbatelne mnozstvo. Koniec koncov XENOS na Xboxe to ma mimo ako emded RAM + logika na stencil a pod. Uz stary PS3 to mal tiez na video chipe.
Tripple buffering sice ide az ku 64 MB, ale zobrazovaný a sekundárny frame kvoli V­-sync. sa uz moze nachadzat v ­"pomalsej video pamati­" Inerne v chipe eDram moze byt zapojena na ­"lubovolne­" siroku pamatovu zbernicu. Vsetky tieto riesenia ­(XBOX, PS3­) mali na svoju dobu zavratnu pamatovu priepustnost pre GPU!
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.